آرمین جونآرمین جون، تا این لحظه: 12 سال و 27 روز سن داره
مامان جونمامان جون، تا این لحظه: 32 سال و 5 ماه و 17 روز سن داره
بابا جونبابا جون، تا این لحظه: 39 سال و 4 ماه و 10 روز سن داره

دنیای شیرین نی نی ما

چندتا سواااال

1393/11/4 12:46
نویسنده : مامان آرمین
211 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به دوستای گلم و مامانای عزیز.چطورین؟محبت

چندتا سوال داشتم ازتون.خوشحال می شم جواب بدین.چشمک

بچه هاتون جدا می خوابن یا پیش خودتون؟ ( آرمین همچنان پیش ما می خوابه )

از کی باید جدا بخوابونمش؟فک نکنم آرمین با جدا خوابیدن مشکلی داشته باشه خودم دلم نمیاد.مثلا میشه اول با یکی دو متر فاصله از هم شروع کرد؟؟؟؟؟؟؟

پسرتون با خودتون میره حموم؟تا چه سنی؟؟؟؟؟

آرمین رنگ هارو یاد نمی گیره یعنی بعضی وقتا بلده بعضی وقتا مسخره بازی در میاره.بچه های شما رنگهارو بلدن؟

ازش میپرسم تو این دایره چندتا توپه مثلا 3 تا توپ.آرمین بدون اینکه بشماره میگه نمی دونم بعد که دوباره میپرسم میگه 4 تا یا دوتا.میگم بیا بشماریم بعضی وقتا کلا درست میگه بعضی وقتها هم مسخره بازی در میاره.

یه درخت با کاغذ رنگی درست می کنم و 5 تا سیب میزارم جلوی آرمین و به آرمین میگم از این 5 تا سیب های کاغذی 3 تارو بچسبون روی درخت .آرمین همه رو می چسبونه.کچل

من میرم با شوشو صحبت کنم آرمین سریع میپره وسط و ی داستان از خودش تعریف می کنه.انگاری حسادت می کنه.متفکر

وسط بازی هم که باشه حرفهای مارو گوش میده و همه یادش میمونه.مامانم داشت به فاطمه می گفت شب که می خوابین حواستون به پویا باشه آخه پویا همش خودشو به خواب میزنه.آرمینم حرفهای مارو شنیده بود و دیشب موقع خواب داشت بلند می خندید و می گفت (من شبها تا صبح بیدارم ) یعنی مامان بابا هواستون به منم باشه قه قهه

کارها و حرف هاش  همه بزرگتر از سنشه.

به عموم می گفت چرا وای فا نداری اینترنت وصل شیم واست بازی دانلود کنم بعد خودم نصبش کنم.

عموم.تعجبگیج

آرمین.خندونک

هر وقت میریم بیرون باید ی اسباب بازی بخره.بچه ی شما هم همیجوریه یا نه؟

شما در ماه چقدر واسه اسباب بازی هزینه می کنین؟

موقع غذا خوردن بچه هاتون قشنگ می شینن سر سفره یا نه؟ آرمین اصلا با ما غذا نمی خوره و موقع غذا خوردن میره بازی می کنه و من بعدا بهش غذا میدم.

 

پسندها (4)

نظرات (13)

مامانی رادین
4 بهمن 93 13:54
سلام زهرا جان درمورد غذا و بازی ها رادینم همین جوری به خاطر سنشه هر بچه ای یه جوره یکی رنگهارو بلده یکی مثل ارمین خاله در مورد گوشی و بازی کامپیوتری زیادی میدونه حساس نباش رادین هم موقع اموزش انقدر مسخره بازی در میاره تا میگم پس من رفتم میگه باشه باشه بعد درست جواب میده و بازی میکنیم اگه میتونی بعد 3 سالگی بزار مهد اونجا بهتر یاد میگیرن خواب هم رادینم پیش ما میخوابه من تخت کودک ومادر براش درست کردم چسب تخت خودمون اونجا میخوابه ولی میخوام بعد عید کم کم جداش کنم ولی یه مرحله خیلی سخته ایشالا خدا کمکمون کنه از غذا خوردن هم نگو که دلم خونه
مامان فهیمه
5 بهمن 93 15:29
سلام به مامان حساس و نگران .خوشم میاد مثله خودمی البته همه ی مامانا همینجورین علی که هنوز پیشه خودمون میخوابه تصمیم داشتم بعد از عید که دو سال و نیمش میشه جداش کنم ولی یه چند جا شنیدم که بچه هارو تا سه سالگی جدا نکنین بهتره بعد از سه سالگی خیلی راحت تر جدا میشن نه خودتون اذیت میشین نه اونا،در ضمن بیشترم همکاری میکنن.آرمینم اگه میبینی الان خودش مشکلی نداره با جدا خوابیدن شرایط و مهیا کن میتونی اگه تو تخت خودتون میخوابه اول از تخت خودتون جداش کنی مثلا تو اتاق خودتون باشه ولی توی تخت خودش یا روی زمین دور تر از شما کم کم فاصله ایجاد کن تا اینکه بره تو اتاقه خودش.
مامان آرمین
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون از پاسخ کاملت.مرسی دوست خوبم
مامان فهیمه
5 بهمن 93 15:44
راستش علی با باباش میره حمام تقریبا از 18ماهگی بود فک کنم. راجع به رنگها و اعداد هم یه کم حساسی عزیزم.راجع به اعداد که شنیدم بچه ها تا سه سالگی یا یه خورده بیشتر فقط معنی کم و زیاد رو میدونن شاید بتونن تا 10هم بشمارن ولی اونجوری که ما توقع داریم معنی اعداد رو درک نمیکنن که 5تا رو درست جدا کنن فقط میدونن که 5تا نسبت به دو تا بیشتره اونم از روی دیدن تعداد. بعدشم عزیزم تو داری از بچه منها و جمع میخوای یه کم ،یه کم که چه عرض کنم خیلی زوده حالا اصلا چرا اینجوری میگی بهش که سه تا از پنج تا رو بچسبونه بگو همه رو بچسبون همین کاری که تودشم انجام میده.نمیخوا خیییییلی تو قالب آموزش باشی و همه چیز و یادش بدی .همینجا از یه مامانی شنیدم میگفت از بس به بچه اموزش داده بوده موقعی که ازش سوال میپرسیده همش نگرانه این بوده که درست جواب بده که مامانش خوشحال بشه.به نظرم بیشتر باهاشون بازی کنیم بهتره حالا خوبه در قالب بازی یه سری اموزشم دا ه بشه ولی خیلی آرمین جونم و تحت فشار نزار عزیزم. واسه رنگم هر بچه ای یه جوریه دیگه علی هم همینجوریه گاهی وقتا میخواد توی بازی ،بازی در بیاره و هر رنگی از لگو هاشو بهم میدی الا اون رنگی که ازش خواستم . خیلی وقتا هم اشتباهی تشخیص میده ولی هر بور من درستشو میگم بالاخره یاد میگیره دیگه. تو یه پیج روانشناسی خوندم نوشته بود : همه بچه ها یاد میگیرند اما نه با یه روش و یه سرعت.
مامان آرمین
پاسخ
ممنون عزیزم.آخه آرمین ی روز بلده ی روز نه.چرا اینجوریه.اعدادم تا 7 بلده بشماره.رنگهارو خوب یاد نمی گیره منم حرص می خورم.آره جوری شده که انگار استرس داره واسه جواب دادن.کتابهاش رو قشنگ بلده حل کنه.مثلا تعداد و تضاد و بزرگ و کوچیک و . . . ولی میگم رو درخت سه تا سیب بزار نمی تونه
مامان فهیمه
5 بهمن 93 15:54
ههههههه علی هم وقتی من وباباش نشستیم طولانی مدت حرف بزنیم و حواسمون بهش نباشه همش میاد و هی میگه بازی یا یه کارایی میکنه که توجه ما رو جلب کنه. این آقا آرمین ما هم خیلی باهوشه مامانی از چیزایی که گفتی و از حرفاش معلومه.پس زیادی حساس نباش عزیزم. خخخخخخخ حواستون به آرمین باشه ها تا صبح بیداره وروجک. راستی این آقا پویا که خیلی ذکر خیرش هست پسر خواهرتونه دیگه چند سال تفاوت سنی داره با ارمین جون؟؟؟ به نظرم اصلا با هم مقایسشون نکنین تو فعالیتها و یادگیریهاشون.منم پسر دختر خالم همینی که تو عکسها هم هست 5ماه از علی بزرگتره من اولا همش تو کار مقایسه بودم که چرا علی نمیتونه مثله سبحان این کارو کنه ولی بهد دیدم که اول هر بچه ای تو یه س ی از کارا توانمند تره و اینکه اون کارایی که مثلا اون توی 18ماهگی انجام میداد من توقع داشتم که علی تو یک سالگی انجام بده واسه همین خیلی وقته که دیگه این کارو نمیکنم وقتی میبینم که چقدر بچه هو با هم فرق میکنن.
مامان آرمین
پاسخ
آره عزیزم خواهر زادمه و یکسال و نیم از آرمین بزرگتره.اتفاقا کارا و حرفای آرمین از پویا خیلی بهتره.قابل مقایسه نیست.خخخخخخخخبه روی چشم دوست خوبم.واقعا ممنون خیلی خوب کمکم کردی.مرسی
مامان فهیمه
5 بهمن 93 16:06
دوست عزیزم باز هم این روانشناسای محترم میگن سعی کنین که بچه هاتون با خودتون غذا بخورن سر میز و سفره بشینن تا آداب غذا خوردن هم یاد بگیرن ولی خب یه خورده سخته.باید خیلی مراقب باشیم که بچه قبل از مثلا ناهار چیزی نخورده باشه که اشتهاش کور شده باشه واسه غذای اصلی وگرنه سر سفره نمیشینه .من سعی میکنم علی بعد از صبحانش یه لیوان شیر .یک ساعت بعدشم یه میوه و دو تا دونه خرما بخوره بس که ورجه وورجه میکنهتا وقت ناهار دیگه مطمئنم که گرسنشه میاد و قشنگ میشینه و ناهارشو میخوره.البته بستگی داره صبح ها ساعت چند بیدار شه.بعضی وقتا امتحان کردم وقتایی که بیسکوییت دمه دستشه یا شکلات میخوره منم بهش میوه میدم کاملا سیره تا ناهار و اون موقع اصلا نمیاد سر غذا.ولی امان از وقتی که گرسنه باشه. البته یه چیزی بگم علی از همون اول واسا غذا من و خیلی اذیت نکرد کلا خوب غذا میخوره و تقریبا همه چیز میخوره.خدا رو شکر.دکتر کلانتری توی تی وی میگفت به بچه هایی که بد غذا میخورن به جز وعده اصلی .ما بین وعده ها چیزی ندین بخورن به جز آب .حتی شیر هم ندین .البته تا یه مدت که عادت کردن.بعد موقع غذا که شد بگین اگه الان خوردی که هیچ ولی اگه الان نخوری غذا جمع میشه و دیگه چیزی نیست تا یک ساعت دیگه.بعد از یک ساعت دوباره همین غذارو واسش بیارین اگه خورد که هیچ اگه نخورد باز همین منوال. البته من نمیدونم که آرمین جون بد غذا هست یا نه.انشالا که نباشه...
مامان آرمین
پاسخ
آفرین به شما مامان نمونه.همه که مثل علی جون آقا و فهمیده نیستن که.ایشالله همیشه همنطور خوب غذا بخوره.استفاده کردم عزیزم.ایشالله آرمینم همکاری کنه.مررررررررررررررررررسی
مامان فهیمه
5 بهمن 93 16:13
تو این مورد علی دقیقا بر عکسه آرمینه اصلا اینجوری نیست که بگه اسباب بازی بخریم .آخه میدونی با همینایی هم که داره مثلا ماشیناش خیلی با ی نمیکنه.میگم هر بچه ای یه جوره.وقتایی که به این هدف میریم خیابون که واسه علی اسباب بازی بخریم بهش میگم وااااای علی میخوایم بریم واست اسباب بازی بخریم بعدم که میریم خیلی کم پیش میا که یه چیزی برداره و کلیک کنه که فقط همینو میخوام با چیزای دیگه که میخوایم واسش بخریم یه جوری سرگرمش میکنم اونم قبول میکنه البته علی از ارمین کوپیکتره شاید به سنه ارمین که برست اونم مثل ارمین شه.راستش من میشه یه ماه یا دو ماهم بیاد واسش چیزی نخرم.ولی سعی میکنم تو این مدت کتاب واسش خریده باشم.
مامان آرمین
پاسخ
علی کوچولو دوست داااااااااارم.آره آرمینم اینجوری نبود.باباش بد عادتش کرد.هر روز که از اداره میاد واسش ی تخم مرغ شانسی می خره.بیرونم که میریم اگه بگه اسباب بازی می خوام زودی واسش می خره و من حرص می خوره.ی مدت هرچی گریه کرد واسش نخریدیم و عادت کرد که دیگه هر سری نگه اسباب بازی می خوام.خیلی خوب شده بود ولی باز شوشو همه چیزو خراب کرد
مامان فهیمه
5 بهمن 93 16:14
دیدی مثل یه شاگرد خوب همه ی سوالا رو جواب دادم.خخخخخخ
مامان آرمین
پاسخ
خییییییییییییییییییییلی خیییییییییییییییییییلی ممنون عزیزم.
مامان بردیا اریایی
6 بهمن 93 3:20
من که بردیا هنوز پیش خودمون میخوابه البته با کمی فاصله و چون شیر میخوره هنوز جداش نکردم و به قول مامانم بچه که از شیر گرفته شد باید جدا بخوابه در مورد غذا هم بردیا خوشبختانه خوب غذا میخوره و سر سفره میشینه میتونی براش تنوع ایجاد کنی یا بذاری خودش غذاش رو بخوره این شیطنت های موقع یاد گیری هم طبیعیه به نظرم زیا خسته اش نکن موقع یاد دادن و زمانی که سرحاله بهش یاد بده و خسته که شد و ادا در اورد بذار کنار خیلی خوبه که از الان کا کردن با کامپیوتر رو بلده اما خیلی نذارین با گوشی و کامپیوتر بازی کنه منزوی میشه
مامان آرمین
پاسخ
عزییییزم.به روی چشم دوست خوبم.ممنون
مامان فهیمه
6 بهمن 93 15:55
خصوصی عزیزم...
مامان امیرعطا
11 بهمن 93 2:15
سلام عزیزم.خوبین؟ وای چی بودن سوالا!!!!!!!! آهان خواب... که نه مال ما کلا قاطی شده... از وقتی اومدیم خونه جدید تختشو گذاشتم اتاق خودش ولی مثل تو دلم نیومد تنهاش بذارم و نتیجه شد من و عطا...بابا جدا. غذا هم همین طوری گاهی میشینه پیشمون گاهی بازی میکنه میره میاد .. حموم هم گاهی با من گاهی با باباش.. خب البته بهتره دیگه کم کم با باباهاشون بذاریم برن.. من این روزها سر و بدنشو میشور و میام بیرون..اجازه میدم کمی با آب بازی کنه بعه علت علاقه شدید به آب. عطا هم رنگارو خیلی کند داره یاد میگیره.. من پرسیدم..گویا پسرها این شکلین . آره حرف ضبط کردنشون هم که نگو... عالییییییی فکر می کنم شما دیگه برای اسباب بازی دارین خیلی هزینه می کنین.... سعی کنین با چیزای کوچیک تر جایگزین کنین اسباب بازیو...مثل خوراکی یا کتاب. البته عزیزم من نظرمو گفتم... امیدوارم حمل بر فضولی نباشه.
مامان آرمین
پاسخ
چرا جدا.وقتی عطا جون خوابید بزارش سر جاش باباش رو بزار کنارت.ارمین وعطا جون تقریبا هم سنن و رفتاراشون شبیه همه.فک کنم تو این سن طبیعیه.فضولی چیه عزییییییییزم.آره راست میگی کتاب داستان خیلی بهتره ولی آرمین زیاد کتاب دوست نداره و بجاش برچسب میخره.
الهه مامان ارمین
11 بهمن 93 15:23
عزیزم سوالهای خیلی خوبی پرسیدی منم به خیلی سوال فک میکنم که دوستدارم از دوستانی که بچه دارن یا کمی از ارمین بزرگترن و تجربه کردن بپرسم بهرحال همون درگیر این بچه هاییم واسه غذا که همه عین هم ان آرمین ما میشینه کنار ما ولی خیلی اروم غذا میخوره و وقتی ما مخصوصا باباش تموم کرد دیگه نمیخوره بیشتر وقتا هم موقع غذا هعی میره و میاد درمورد خواب هم ارمین کنار ما روی تخت خودش میخوابه من خیلی دوس داشتم جدا بخوابه ولی متاسفانه خونمون یه خوابست یه خواب دیکه هم داریم که پله میخوره و کلا بدرد نمیخوره من انباریش کردم مطلب در این باره توی نت زیاد هست من خوندم سعی کن با فاصله ازت بخوابه ارمین ما هم وقتی با باباش حرف میزنم خصوصا اگه دعوا کنیم میاد میگه حرف نزنید من حرف بزنم نمیزاره با هم حرف بزنیم یا وقتی مجبورش میکنم میخوام حرف بزنم میره یه گوشه بازی میکنه ولی به حرفهای ما گوش میده حتی یه بار هم گفت برو حرف بزن مشخص بود منتظر ادامشه کلا درمورد اموزش هم بهش سخت نگیر کم کم یاد میگیره.
مامان آرمین
پاسخ
ای جااااااااانم.آروم می خوره.عزییییزم.ممنون دوست خوبم که اینقدر خوب جواب دادی.مرسی
بابایی
7 اسفند 93 12:38
لطفا سریع تو پست هاتون کپیش کنید.این اسفند در زندگی شما تکرار نخواهد شد برای اینکه اسفند امسال 4تا شنبه ،4تا یکشنبه ،4تا دوشنبه ،4تا سه شنبه ،4تا چارشنبه،4تا پنجشنبه و 4تا جمعه داره که این اتفاق هر 823سال یکبار اتفاق میفته.این اتفاق به کیف پول معروفه پس این متنو برای حداقل 5نفر یا 5گروه بفرست تا در عرض 4روز پول بیاد دستت .این متن بر اساس افسانه فنگ شو هست که در عرض 11دقیقه پس از خوندن باید فرستاده بشه . قابل توجه دوستانی که کنجکاون میتونن توی اینترنت سرچ کنن😧😶
مامان آرمین
پاسخ
من اصلا به این چیزها اعتقادی ندارم.